Zahradní, jednoosý traktor BT 330 – Gulliver

Univerzální dvoukolový, jednoosý traktor pro široké využití

.

.

 

Dvoukolový, jednoosý traktor Gulliver je samostatný, univerzální stroj. Je vhodný pro práci na poli, na zahradě, kolem domu, pro komunální služby i převoz materiálu. Je oblíbeným pomocníkem farmářů, zelinářů, sadařů, ..

Dvoukolové traktory Dabaki – Gulliver konstruovány, jako nosiče nářadí, příslušenství, nebo jako tažný prostředek. V nabídce máme celou řadu příslušenství a adaptérů, která podstatně zvyšuje užitnou hodnotu stroje při celoročním použitím.

Jaká je hlavní výhoda dvoukolového traktoru Gulliver?

V první řadě je to jeho univerzálnost. Jedna pohonná jednotka umožňuje širokou škálu využití stroje. Za relativně malé peníze získáte užitečného pomocníka pro práci na malých plochách a ve stísněných prostorech, nebo pro převoz materiálů.  Další nespornou výhodou je snadná ovladatelnost. 

Jednoosé traktory Gulliver jsou osazeny benzínovými, nebo dieselovými motory různých obsahů a výkonů. U našich zákazníků jsou jednoznačně nejoblíbenější dvoukolové trakroy s nejsilnějšími motory.

Jaký motor zvolit při výběru dvoukolového traktoru? Diesel, nebo benzín?

U pohonné jednotky jednoosého trakturu platí všeobecné výhody a nevýhody jednotlivých typů motorů.

Dieselový (naftový motor) má podstatně větší kroutící moment. Je schopen spolehlivě pracovat i v nižších otáčkách. Provozní náklady jsou nižší. Dieselový motor je také těžší, což může být výhodou při přenosu sily na kola traktoru.

Benzínový motor je tabulkově výkonnější a technologicky jednodušší. Chod motoru je kultivovanější a příjemnější. Motor má nižší nároky na údržbu a seřizování. Zimní starty jsou jednodušší a motor lze snadno nastartovat i startovací šňůrou. 

Je nutný elektrický starter (akumulátor, spínací skříňka) pro startování motoru? 

Elektrický starter podstatně zvyšuje komfort obsluhy. U benzínových motorů není starter nutností. Motory lze snadno nastartovat i startovací šňůrou. Motor Gullivera se obvykle nestartuje tak často a navíc odpadá starost o akumulátor. Motory sice mají dobíjecí relé, ale při častém startování nemusí relé stačit. U naftových motorů je elektrický starter nutností. I dieselové motory lze nastartovat startovací šňůrou, ale je to namáhavé. 

Dvoukolové traktory Gulliver jsou opatřeny mechanickou spojkou a převodovkou se třemi rychlostními stupni vpřed a dvěma převodovými stupni pro jízdu vzad. První dvě rychlosti jsou “pracovní” tzn pomalé. Obvykle se používají při práci s adaptéry a příslušenstvím. Třetí rychlost je transportní a lze ji používat pouze s bržděným návěsem. V převodovce je i diferenciál s možností uzavření.

Ovládací madla jednoosého traktoru jsou otočné o 180 “. Traktor lze používat oběma směry, dle používaných adaptérů. Při otáčení madel je nutné vzájemně zaměnit i kola, aby byl vzorek pneu ve správném směru.

Dvoukolový traktor Gulliver nemá brzdy. Pro přibržďování obvykle stačí snížit otáčky motoru. Při jízdě s návěsem lze přibržďovat brzdami návěsu. Při práci s adaptéry ve svahu se stroj po stisknutí páčky spojky zastaví a samovolně se nepohybuje. Pozor – při jízdě s návěsem nelze spojku používat tak, jak ji známe z auta. Po stisknutí se kola prudce zastaví.

Všechny ovládací prvky jsou umístěny na ovládacích madlech v dosahu obsluhy. Ovládání je jednoduché a obsluha si ho rychle osvojí.

 

<p>Dvoukolové traktory Gulliver jsou osazeny 4-taktními, <strong>benzínovými motory</strong> s výkonem 7HP, 9HP a 14 HP. Tyto spolehlivé a na údržbu nenáročné motory jsou používány u většiny zahradní techniky.</p>
<p>Benzínové motory lze snadno startovat startovací šňůrou, ale mohou být vybaveny i <strong>startérem</strong>.</p>

Dvoukolové traktory Gulliver jsou osazeny 4-taktními, benzínovými motory s výkonem 7HP, 9HP a 14 HP. Tyto spolehlivé a na údržbu nenáročné motory jsou používány u většiny zahradní techniky.

Benzínové motory lze snadno startovat startovací šňůrou, ale mohou být vybaveny i startérem.

<p>Jednoosé traktory Gulliver mohou být osazeny i <strong>dieselovými motory</strong> s výkonem 6HP, 10HP. Jsou oblíbené pro vysoký kroutící moment, který vyrovnává i menší výkon.</p>
<p>Dieselové motory jsou standardně dodávány se <strong>startérem</strong></p>

Jednoosé traktory Gulliver mohou být osazeny i dieselovými motory s výkonem 6HP, 10HP. Jsou oblíbené pro vysoký kroutící moment, který vyrovnává i menší výkon.

Dieselové motory jsou standardně dodávány se startérem

<p><strong>Převodovka</strong> dvoukolového traktoru Gulliver má dvě pracovní rychlosti vpřed i vzad a jednu zrychlený převod vpřed pro použití s brzděným návěsem.</p>

Převodovka dvoukolového traktoru Gulliver má dvě pracovní rychlosti vpřed i vzad a jednu zrychlený převod vpřed pro použití s brzděným návěsem.

<p>Jako volitelná výbavy benzínových motorů může být <strong>elektrický starter s akumulátorem</strong>.</p>
<p>U dieselovým motorů je elektrický starter v základní výbavě.</p>

Jako volitelná výbavy benzínových motorů může být elektrický starter s akumulátorem.

U dieselovým motorů je elektrický starter v základní výbavě.

<p>V případě použití předních adaptérů (lištová sekačka, mulčovač, sněhová fréze, zametací kartáč,..) lze ovládací madla otočit o 180 stupňů.</p>
<p>V případě potřeby lze ovládací madla i mírně vyosit. Např. při práci s rotavátorem.</p>

V případě použití předních adaptérů (lištová sekačka, mulčovač, sněhová fréze, zametací kartáč,..) lze ovládací madla otočit o 180 stupňů.

V případě potřeby lze ovládací madla i mírně vyosit. Např. při práci s rotavátorem.

<p>Gulliver je vybaven dvěma připojeními adaptérů.</p>
<p>Horní závěs je pasivní a slouží k zapojení návěsu a dalších, tažených příslušenství</p>

Gulliver je vybaven dvěma připojeními adaptérů.

Horní závěs je pasivní a slouží k zapojení návěsu a dalších, tažených příslušenství

<p>Spodní, aktivní závěs slouží k připojení poháněných adaptérů.</p>
<p>Vývodová hřídel je univerzální a lze připojit i adaptéry jiných výrobců a značek.</p>
<p>Otáčky vývodové hřídele jsou cca 990 ot./min</p>

Spodní, aktivní závěs slouží k připojení poháněných adaptérů.

Vývodová hřídel je univerzální a lze připojit i adaptéry jiných výrobců a značek.

Otáčky vývodové hřídele jsou cca 990 ot./min

Fotogalerie

Videa