Štípací poloautomat Multiforest, pila se štípačkou, Lumag, cjepač, testera

Štípací poloautomat Multiforest WP – 7G + CY

Štípací poloautomat s benzínovým motorem

.

.

Motorový štípací poloautomat Dabaki – Multiforest WP – 7 G + CY  je určený pro řezání a současně i štípání palivového dřeva s jedné pracovné operaci.

Jedná se o kombinaci řetězové pily a horizontální, hydraulické štípačky. Ovládání je jednoduché a naprosto intuitativní.

Hlavní výhodou Multiforestu WP-7 je efektivní a rychlá práce. Při ideálních podmínkách je poloautomat schopen zpracovat až 5 – 8 m3 dřeva.

Výložníkový, pásový dopravník pohodlně naloží naštípané dřevo na ložnou plochu ve výšce až 2m.

Motorový štípací automat je konstruovaný jako samostatný stroj. Je schopný pracovat bez potřeby vnějšího zdroje energie.

 

<p>Pohon poloautomatu Multiforest zajišťuje 4-dobý, <strong>benzínový motor</strong> o objemu 420 ccm a výkonu cca 14 HP.</p>
<p>Jeho výkon je naprosto dostatečný pro bezproblémový chod stroje.</p>
<p> </p>

Pohon poloautomatu Multiforest zajišťuje 4-dobý, benzínový motor o objemu 420 ccm a výkonu cca 14 HP.

Jeho výkon je naprosto dostatečný pro bezproblémový chod stroje.

 

<p>Tyto motory se používají u celé řady zahradní, zemědělské techniky. Jsou velmi oblíbené pro dlouhou životnost, spolehlivost a minimální nároky na údržbu.</p>
<p>U Multiforestru WP-7G je použit motor se elektrickým <strong>starterem</strong> a <strong>akumulátorem.</strong></p>

Tyto motory se používají u celé řady zahradní, zemědělské techniky. Jsou velmi oblíbené pro dlouhou životnost, spolehlivost a minimální nároky na údržbu.

U Multiforestru WP-7G je použit motor se elektrickým starterem a akumulátorem.

<p>Na vývodové hřídeli motoru je nasazeno zdvojené <strong>hydraulické čerpadlo</strong>.</p>
<p>Jeho výkon je dostatečný pro pohon všech agregátů štípacího poloautomatu.</p>
<p>Hydromotor pily, štípací pístnice, hydromotor dopravníku.</p>

Na vývodové hřídeli motoru je nasazeno zdvojené hydraulické čerpadlo.

Jeho výkon je dostatečný pro pohon všech agregátů štípacího poloautomatu.

Hydromotor pily, štípací pístnice, hydromotor dopravníku.

<p>Štípací poloautomat má vlastní, uzavřený, <strong>hydraulický okruh.</strong></p>
<p><strong>Nádrž hydraulického oleje</strong> (s měrkou a teploměrem) je umístěna ve spodní části stroje.</p>

Štípací poloautomat má vlastní, uzavřený, hydraulický okruh.

Nádrž hydraulického oleje (s měrkou a teploměrem) je umístěna ve spodní části stroje.

<p>Na zpětné hydraulické hadici je umístěn vyměnitelný <strong>filtr hydraulického oleje. </strong></p>

Na zpětné hydraulické hadici je umístěn vyměnitelný filtr hydraulického oleje. 

<p>Horizontální, <strong>válečkový dopravník</strong> podstatně ulehčuje manipulaci s kmenem.</p>
<p>Dřevěný špalek lze snadno posouvat směrek k řezacímu ústrojí.</p>

Horizontální, válečkový dopravník podstatně ulehčuje manipulaci s kmenem.

Dřevěný špalek lze snadno posouvat směrek k řezacímu ústrojí.

<p>Pravou rukou ovládá obsluha páku <strong>aretačního držáku</strong> kmene.</p>
<p>Trojitý ozubený profil pevně přimáčne dřevo k podávacímu válu.</p>

Pravou rukou ovládá obsluha páku aretačního držáku kmene.

Trojitý ozubený profil pevně přimáčne dřevo k podávacímu válu.

<p>Levou rukou obsluha ovládá páku <strong>řezací lišty.</strong></p>
<p>Jedná se o standardní, 48 cm dlouhou lištu řetězové pily.</p>
<p>Lišta je schopna zpracovat kmeny až do průměru cca 38 cm.</p>

Levou rukou obsluha ovládá páku řezací lišty.

Jedná se o standardní, 48 cm dlouhou lištu řetězové pily.

Lišta je schopna zpracovat kmeny až do průměru cca 38 cm.

<p>Řětez lišty pohání výkonný <strong>hydromotor</strong>.</p>
<p>Hydromotor se roztočí automaticky, když obsluha zatáhne za ovládací páku řezací lišty.</p>

Řětez lišty pohání výkonný hydromotor.

Hydromotor se roztočí automaticky, když obsluha zatáhne za ovládací páku řezací lišty.

<p>Řetěz je průběžně mazán olejem z nádržky nad řezacím prostorem.</p>
<p>V potřebném množství olej volně stéká hadičkou na řezací lištu.</p>
<p>Po skončení práce je nutné ventilem zastavit průtok oleje.</p>

Řetěz je průběžně mazán olejem z nádržky nad řezacím prostorem.

V potřebném množství olej volně stéká hadičkou na řezací lištu.

Po skončení práce je nutné ventilem zastavit průtok oleje.

<p>Pomocí praktické <strong>měrky</strong> lze přednastavit délku polena.</p>
<p>Důmyslný mechanizmus posune při doříznutí měrku směrem vpřed a tím umožní snadnější spadnutí uříznutého špalku do štípacího prostoru.</p>

Pomocí praktické měrky lze přednastavit délku polena.

Důmyslný mechanizmus posune při doříznutí měrku směrem vpřed a tím umožní snadnější spadnutí uříznutého špalku do štípacího prostoru.

<p>Po odříznutí spadne špalek do štípacího prostoru. Při nadzvednutí řezací lišty se automaticky rozjede <strong>štípací píst</strong> a natlačí špalet na křížový štípací klín. Po rozštípnutí špalku se píst automaticky vrací do původní polohy.</p>
<p><strong>Štípací klín</strong> je výškově nastavitelný – dle průměru špalku.</p>
<p> </p>

Po odříznutí spadne špalek do štípacího prostoru. Při nadzvednutí řezací lišty se automaticky rozjede štípací píst a natlačí špalet na křížový štípací klín. Po rozštípnutí špalku se píst automaticky vrací do původní polohy.

Štípací klín je výškově nastavitelný – dle průměru špalku.

 

<p>Celý <strong>štípací proces</strong> probíhá <strong>automaticky</strong>, bez nutnosti zásahu obsluhy.</p>
<p>V případě potřeby, může obsluha ovládat hydraulický píst ručně, pomocí mechanické páky.</p>

Celý štípací proces probíhá automaticky, bez nutnosti zásahu obsluhy.

V případě potřeby, může obsluha ovládat hydraulický píst ručně, pomocí mechanické páky.

<p>Po rozštípnutí špalku spadne dřevo na hydraulicky poháněný <strong>pásový dopravník.</strong></p>
<p>Dopravník má délku cca 320 cm a je schopen dopravit materiál až do výšky přes 200 cm.</p>

Po rozštípnutí špalku spadne dřevo na hydraulicky poháněný pásový dopravník.

Dopravník má délku cca 320 cm a je schopen dopravit materiál až do výšky přes 200 cm.

<p>Do požadované výšky, nebo do přepravní polohy lze dopravník snadno nastavit pomocí <strong>klikového navijáku.</strong></p>
<p> </p>

Do požadované výšky, nebo do přepravní polohy lze dopravník snadno nastavit pomocí klikového navijáku.

 

<p>Pro snadnější manipulaci a transptort je poloautomat Multiforest vybaven podpěrným, nastavitelným <strong>kolečkem</strong> a <strong>tažným zařízením</strong> – 50 mm.</p>
<p><strong>POZOR</strong> – stroj nesmí být používán při provozu na pozemních komunikacích.</p>

Pro snadnější manipulaci a transptort je poloautomat Multiforest vybaven podpěrným, nastavitelným kolečkem a tažným zařízením – 50 mm.

POZOR – stroj nesmí být používán při provozu na pozemních komunikacích.

<p>Dle bezpečnostních norem je evropská verze štípacího poloautomatu Multiforest vybavena  <strong>STOP spínačem.</strong></p>
<p>Jeho součástí je i digitální počítadlo motohodin.</p>

Dle bezpečnostních norem je evropská verze štípacího poloautomatu Multiforest vybavena  STOP spínačem.

Jeho součástí je i digitální počítadlo motohodin.

<p>Štípací poloautomaty Dabaki – Multiforest jsou i základní verzi vybaveny <strong>přídavným hydraulickým okruhem s 3-sekčním rozdělovačem. </strong></p>
<p>Tímto zařízením je možno pohánět i další přídavné adaptéry, např. pásový dopravník s nakládacím ramenem.</p>

Štípací poloautomaty Dabaki – Multiforest jsou i základní verzi vybaveny přídavným hydraulickým okruhem s 3-sekčním rozdělovačem. 

Tímto zařízením je možno pohánět i další přídavné adaptéry, např. pásový dopravník s nakládacím ramenem.

<p>Štípací poloautomat<strong> Dabaki – Multiforest WP – 7G</strong> lze zakoupit i v levnější variantě – bez pásového dopravníku.</p>
<p>Komfort obsluhy sice není na tak vysoké úrovni, ale i bez dopravníku se jedná o naprosto funkční stroj.</p>

Štípací poloautomat Dabaki – Multiforest WP – 7G lze zakoupit i v levnější variantě – bez pásového dopravníku.

Komfort obsluhy sice není na tak vysoké úrovni, ale i bez dopravníku se jedná o naprosto funkční stroj.

<p>Naprostou většinu potřebných <strong>náhradních dílů</strong> máme skladem.</p>
<p>V našem skladu jsme schopni rychle a kvalitně vyřešit veškerý záruční i pozáruční servis.</p>

Naprostou většinu potřebných náhradních dílů máme skladem.

V našem skladu jsme schopni rychle a kvalitně vyřešit veškerý záruční i pozáruční servis.

Fotogalerie